سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
نقش امام خمینی در ایجاد وحدت اسلامی - قرآن و حدیث
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:
    امام خمینی (رحمه الله علیه) بیش از همه توانستند وحدت اسلامی را در جهان پیاده کنند
    تهران- خبرگزاری کار ایران

    رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در طول تاریخ، شخصیتهای بسیار زیادی از علمای دین در راه تقریب و وحدت مذاهب اسلامی گامهای فراوانی برداشته‌اند، اما امام عظیم الشان ما بیش از همه توانستند وحدت اسلامی را عملا در جهان پیاده کنند.
    به گزارش ایلنا،"عبدالکریم بی‌آزارشیرازی" روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت نبی اعظم(ص) که در حسینیه جماران و با حضور سیدحسن خمینی برگزار شد،افزود:بسیار خوشبخت و خرسندیم که به اتفاق اساتید و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی جشن هفته وحدت را در خدمت یادگار امام راحل برگزار می‌کنیم.
    بی‌آزار شیرازی ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص)و امام جعفرصادق(ع) افزود: تاسیس این دانشگاه در راستای مهمترین هدف والای امام خمینی(ره) است.
    بی‌آزار شیرازی گفت:امام خمینی(ره) از بعد فقهاتی، سیاسی، عرفانی و اخلاقی قابل تامل است و مساله وحدتی که ایشان مطرح کردند هم دارای بعد سیاسی هم فقهی و عرفانی است.
    رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به فرازهایی از کتاب ولایت فقیه و جلد2 البیع، گفت: یکی از مهمترین اهداف پیامبران، ایجاد وحدت میان امت و توحید کلمه بوده است.
    وی تصریح کرد:پیامبران برای ایجاد مدینه فاضله جز با وحدت امت قادر به انجام آن نبودند.
    به گفته این مدرس دانشگاه، سیاست و اساس حکومت اسلام بر پایه توحید کلمه است و طبق نظر امام خمینی(ره) فلسفه امامت این است که میان امت اسلام وحدت ایجاد شود و وحدت یک بعد سیاسی دارد البته سیاست الهی و نه شیطانی و منافقانه.
    بی آزار شیرازی در خصوص حکومت اسلامی گفت: اساس حکومت اسلامی بر پایه توحید و وحدت است، بر خلاف سیاست‌های طاغوتی که شرک و تفرقه اساس آنهاست.
    وی با بیان اینکه تقیه مراوداتی در فقه به معنای ترس نیست، خاطرنشان کرد: منظور از تقیه مراوداتی یعنی تقوا و پرهیز از اختلاف با برادران اهل سنت، همچنان که در میان مذاهب اسلامی اصل استحباب خروج از خلاف برای جلوگیری از تسلط دشمنان همواره برقرار است.
    وی با اشاره به فتوای تاریخی شیخ شلتوت درباره جواز پیروی مسلمانان اهل سنت از مذاهب جعفری، گفت:امام خمینی(ره) نیز در قبال آن حرکت نیز به شیعیان فتوا دادند که در مکه و مدینه پشت سر اهل سنت مسجد الحرام و مسجدالنبی شرکت کنند.
    بی‌آزار شیرازی تاکید کرد:البته فتوای امام(ره) منحصر به مکه و مدینه نیست و برای حفظ وحدت می‌توان در هر مکانی در نمازهای جماعت به اهل سنت اقتدا کرد.
    وی ملی‌گرایی را یکی از عوامل تفرقه برشمرد و اظهار داشت:مساله فرقه‌گرایی و تعصبات فرقه‌ای از آفت‌های وحدت میان ملت‌های مسلمان است.
    بی آزار شیرازی در بخش دیگری از سخنانش، سب و لعن را از دیگر عواملی دانست که استعمارگران برای ایجاد تفرقه به آن دامن می‌زنند و تصریح کرد:امام خمینی(ره) معتقد بود که تکفیر و لعن اشخاص جایز نیست ولی می‌توان ظالمان و کافران را به صورت کلی لعن کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشجویان آن بتوانند شاگردان خوبی برای مکتب امام خمینی(ره) باشند و بتوانند به صورت علمی راه ایشان را ادامه دهند.


    بی آزار شیرازی ::: جمعه 85/9/17::: ساعت 8:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :22840

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    نقش امام خمینی در ایجاد وحدت اسلامی - قرآن و حدیث

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<